2015. június 27., szombat

1. fejezet IV. rész

 - Nekem... Nekem most mennem kell - mondta. Megigazította a kalapját és elindult lefelé az utcán. Az apánk utánanézett távoztában. Egyik kezével védekezőn átkarolta Sadie-t, míg a másikkal a hátán átvetett munkatáskájában kotorászott. Végül, amikor Amos eltűnt a sarkon túl, Apu megnyugodott. Kivette a kezét a táskájából és Sadie-re mosolygott.
 - Helló, kedvesem.
  Sadie eltolta őt magától.
 - Mostmár a kedvesed vagyok, mi? Késtél. A látogatási napodnak mindjárt vége! És mi volt ez az egész? Kicsoda Amos, és mi az a Per Ankh?
  Apu megmerevedett. Rám pillantott, mintha azt akarná megtudni, hogy mégis mennyit hallottunk.
 - Semmi - mondta. Megpróbált optimistának hangzani. - Nagyszerű esti programot találtam ki. Ki szeretne egy privát túrát a British Múzeumban?
  Sadie közém és Apu közé ült be hátra a taxiba. 
 - Ezt nem hiszem el - dörmögte. - Egy estét töltünk együtt, és te kutatni akarsz.
  Apu megpróbált mosolyogni.
 - Kedvesem, ez szórakoztató lesz. Az egyiptomi kollekció kurátora személyesen hívott meg minket...
 - Oké, nagy meglepetés - Sadie elfújt a szeme elől néhány vörös tincset. - Szenteste van, és mi elmegyünk megnézni néhány dohos, öreg, egyiptomi vacakot. Gondolsz valaha bármi másra, vagy csak a munkádra?
  Apu nem lett dühös. Sohasem haragszik meg Sadie-re. Csak kibámult az ablakon a sötétedő égre és az esőre.
 - Igen - mondta halkan. - Másra is szokásom gondolni.
  Amikor Apu csak így a semmibe bámult, tudtam, hogy anyánkra gondol. Az utóbbi pár hónapban ez sokszor előfordult. Volt, hogy besétáltam a hotelszobánkba, és az ágyon ülve találtam, amint Anyu fényképét nézi meredten a telefonja képernyőjén. Az anyukánk szépen mosolyog azon a képen, a haját egy fejkendő fedi, kék szemei csillogása erősen elüt a sivatagos háttértől. Olyan is volt, hogy elmentünk egy ásatásra, és Apu a horizontot kezdte bámulni, és én tudtam, hogy arra emlékszik vissza, hogyan találkozott vele először - két fiatal tudós a Királyok Völgyében, egy ásatáson, miközben egy elveszett sírhelyet próbáltak megtalálni. Anyu egy antropológus volt, aki ősi DNS-ek után kutatott. Apu ezerszer elmesélte már ezt a történetet. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése